miercuri, 14 iunie 2017

Povești de Cartier

În faţa librăriei din cartierul Dacia, un cartier din orașul european de 5 stele Timișoara, situat la 10 minute de centrul vechi, o femeie a străzii de profesie cerşetoare, întinsă pe astfalt, se conversa jovial cu un polițist și un individ în civil ca niște prieteni vechi. Domnul, presupus polițist, frumos nevoie mare, era echipat cu uniformă, spray şi bulan, gen... Ei bine, atunci când am trecut pe lângă ei, individul în civil o învăța pe cerșetoare să ne ceară bani, nouă, ăstora „bine-îmbrăcați”, toate astea se întâmplau în hohotele de râs ale individului îmbrăcat în polițist. M-am întors și le-am spus celor doi despre faptul că nu ar trebui să încurajeze cerșetoria , dimpotrivă, ar trebui să o combată! Să cheme poliția, eventual. Eram ironică, clar! Civilul, în timp ce sorbea dintr-un energizant, rânjind cu tupeu, mi-a spus că „ decât” glumește și că cel de lângă el este polițist... Polițistul zâmbea în timp ce mă sorbea din ochi! I-am spus acestuia că asemenea glume nu se fac și că atitudinea lor ar fi trebuit să fie alta, numai că, în acest moment, nu au reușit decât să fie decât penibili, dacă au ajuns să aibe asemenea manifestări! Individul în uniformă zâmbea în continuare... I-am spus acestuia că este plătit să-și facă datoria, nu să facă mișto și că din cauza lor sunt atâția copii exploatați! Din cauza indiferenței lor! Am plecat, scârbită de ceea ce am auzit și văzut. Era prea mult să văd așa ceva și am considerat că dacă aș rămâne m-aș coborî mult prea mult! Am ales să le întorc spatele și să plec pentru că de una singură nu pot face nimic, sincer... Dincolo de cei doi indivizi am fost scârbită de atitudinea civică a „oamenilor buni”, a creștinilor care treceau pe lângă noi, zâmbind și ei... Chiar că era haios, nu?! În urma mea polițistul și civilul au dat frâu bărbaților din ei și au început să strige după mine fel și fel de expresii pe care le strigă la adresa femeilor, indivizii cu un IQ mai mic decât numărul lor de la pantof... Mă întreb, însă, dacă cei doi nu au venit să-și ia cumva dreptul de la tanti cerșetoare sau dacă cel în civil nu cumva era „Șefu” reţelei de cerşetori... După cum am mai spus, acești cerșetori sunt protejați de persoane din poliție, altfel, acest fenomen nu ar exista. Soluții?!
P.S. Eram atât de nervoasă și indignată de ceea ce am văzut și auzit din gura lor încât, DIN PĂCATE, am omis să scot telefonul meu prost și neperformant și să le fac o poza celor doi „ chiparoși”.